niedziela, 4 stycznia 2015

#14 BOOK TMI TAG i pytanka do Was :)



Zostałam nominowana przez Paulinę do Book TMI Tag, tak więc odpowiadam :)

1. Która fikcyjna postać ma najlepszy styl?
Jeśli chodzi o facetów to Grey :D Na bogato :D
Z kobiet to nie wiem…  Jakoś chyba żadna nie przyciągnęła mojej uwagi… Chociaż nie będzie Patti z Poniedziałkowych dzieci, jej styl chyba najbardziej by mi odpowiadał :)


2. Twoje fikcyjne zauroczenie?
O boże, nie mam pojęcia. Znowu Grey? :D  Albo Ky z Dobranych. Ogólnie lubię tych złych. Gabriel z Piekła Gabriela też spoko :)


3. Czy kochałaś kiedyś postać, a potem zaczęłaś ją nienawidzić?
Nie przypominam sobie.


4. Największa książka na twojej półce?
Kurcze mam remont i nie mam dostępu do książek, ale wydaje mi się, że Gminny standard wychodzenia z bezdomności  :)


5.Najcięższa książka na twojej półce?
Tak jak wyżej. Gra o tron jest ciężka.


6. Masz jakieś książkowe plakaty?
Nie, ale po remoncie planuje jakiś obrazy książkowe lub z cytatami o książkach.


7. Masz jakąś książkową biżuterię?
Nie. Ale naszyjnik książka to by się przydał :D


8. Książkowa para, której kibicujesz?
Nie przywiązuję wagi do par książkowych. Może Julia i Gabriel z Piekła Gabriela


9. Ulubiona seria książek?
Dużo serii jeszcze przede mną. A do tej pory to Grey, Dexter, Komisarz Mortka… i nie wiem. Wszystko porozpoczynałam i na tym się skończyło  :D
A, Milion małych kawałków i kontynuacja Mój przyjaciel Leonard Jamesa Freya ! <3


10. Ulubiony soundtrack z książki?
 Nie mam.


11. Jaką książkę polubiłaś tak bardzo, że chciałabyś, aby była kontynuowana?
Raczek większość książek, które polubiłam, a nie są kontynuowane, nie miałby sensu w kontynuacji :D


12. Ulubiona powieść jednotomowa?
 Fight Club, Miasto ślepców, Magiczna chwila.


13. Od kiedy czytasz?
Tak pamiętam, że od 6 klasy szkoły podstawowej – Mikołajek, wszystkie części. A potem w 1 klasie gimnazjum zaczęłam czytać o narkomanii itp.


14. W którym domu Hogwartu jesteś?
W żadnym :D Nie czytałam Harrego. Ale ostatnio miałam sen! Śniło mi się, że przeczytałam 1 część [bo mam] i strasznie mi się spodoała, potem znalazłam w garażu drugą, a jak skończyłam to dzwoniłam do chłopaka z zapytaniem jakie on ma części bo ja potrzebuję szybko 3. Po ty śnie postanowiłam, że w tym rok zrobię podejście do Pottera :)


15. Czego szukasz w książce?
Ciekawej historii, dobrze opisanej, takiej, która mnie wciągnie.


16. Ulubiony cytat
Dopiero kiedy stracimy wszystko możemy zrobić cokolwiek. [Fight Club]


17. Ulubiona okładka?
Bóg nas nienawidzi. Milion małych kawałków. Endgame. Księga cmentarna.  Miasto ślepców. Śmierć ma 143 cm wzrostu.




               

18. Akcja vs romans?
To i to. W połączeniu.


19. Gdzie idziesz kiedy w książce są smutne momenty?
Nigdzie :D Leżę i czytam dalej.


20. Ile zajmuje ci przeczytanie jednej książki?
Aaaa różnie. Mogą to być dwa dni, nawet jeden. A może to być miesiąc :D Zależy od tego, czy książka mi się podoba i czy mam czas.


21. Ile trwa twój "kac książkowy"?
Różnie, czasem nie mam w ogóle, a czasem przeżywam parę dni lub jeszcze dłużej.


22. Najmniej lubiana książka?
Nie ma takiej. Jak mi się nie podoba to nie czytam…


23. Co cię zachęca do polubienia postaci?
Jej osobowość, temperament.


24. Co cię odrzuca w postaci?
Tępota :D I naiwność.


25. Czemu dołączyłaś do blogosfery?
Chciałam w końcu móc z kimś pogadać o książkach, podzielić się opinią, pogadać na różne tematy dotyczące książek. Poza tym to chciałam mieć jakąś pasję, a blogowanie się nią staje. Fajnie tu jest :)


26. Straszna książka?
Nie czytam strasznych :D


27. Kiedy ostatnio płakałaś przy książce?
Aaaa dawno, przy Lessie wróć.. Nie płaczę przy książkach.


28. Ostatnia książka, której dałaś 10/10?
W moim przypadku może to być 6/6, a więc  Suka. Z pamiętnika masochistki.


29. Ulubiony tytuł?
Śmierć ma 143 cm wzrostu, ale nie przeczytałam jeszcze. A no i Bóg nas nienawidzi :D


30. Ostatnio przeczytana książka?
Kot Bob  i ja.


31. Co teraz czytasz?
Dym i lustra Gaiman’a. Nie idzie mi…


32. Ostatnio obejrzany film na podstawie książki?
Miasto ślepców, ale książka lepsza.


33. Bohater książkowy, z którym chciałabyś pogadać?
Nie wiem :p


34. Autor z którym chcesz porozmawiać?
James Frey !!!!!!!! <3


35. Ulubiona jedzenie do czytania?
Wszystko :D Żelki, chrupki, chipsy, ciastka + herbata.


36. Książkowy świat w którym chciałabyś żyć?
Wolę swój świat :D Książki to tylko odskocznia.


37. Świat książkowy, w którym nie chcesz żyć?
Ten z Miasta ślepców….


38. Kiedy ostatnio powąchałaś książkę?
W święta. Wąchałam swój prezent.


39. Dziwne sposoby obrażania użyte w książce?
Zabijcie mnie, nie pamiętam.


40. Czy tworzysz jakieś własne teksty?
Nie, ale chcę zacząć, tylko trochę się boję.


41. Ulubiony magiczny przedmiot?
A może być czapka niewidka ? :D


42. Twoje miejsce w drużynie qudditcha?
Nie mam pojęcia :D


43. Nazwij piosenkę, którą łączysz z jakąś książką.
Nie mam takiej.


44. Ulubiony podryw na książkę?
Nie mam


45. Użyłaś go kiedyś?
Nie


46. Ile masz książek?
Według biblioNETki i mojego schowka [bo na półce teraz policzyć nie mogę] to : 108

47. Kogo tagujesz?

Little Black,  Natalia P., Karolina Sobczak, Czarny Kruk i pozostali chętni :D



I mam do Was dwa pytania.
1. Znacie coś fajnego do nauki gry na gitarze dla zupełnie początkującej osoby ? Moja gitara stoi i się kurzy tylko, aż mi smutno patrzeć na nią..
2. Myślę o wprowadzeniu jakiegoś cyklu na bloga, ale nie wiem co to by mogło być. Co by Was zainteresowało? 

17 komentarzy:

  1. Ja też w 1gim. namiętnie zaczytywałam się w książkach o narkomanii/alkoholizmie, co pozwoliło mi poznać Jamesa Freya, którego obie uwielbiamy. Przypadek? :D I dzięki za nominację! Chętnie wezmę udział.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi fascynacja takimi tematami została do dziś :) Nawet kierunek studiów to oddaje :D Super, cieszę się :)

      Usuń
  2. Dziękuję za nominację :D W gimnazjum również czytałam książki o takiej tematyce, ale biblioteki do których miałam dostęp miały tylko "Pamiętnik narkomanki". Ja za to ostatnimi czasy zrobiłam się bardzo płaczliwa i wzrusza mnie wszystko XD Koniecznie przeczytaj Harrego Pottera :) Pierwsze części mogę Cie nie zachwycić, bo są to bardziej książki dla dzieci, ale warto zapoznać się z całą serią :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie taka dość mała biblioteka miała bardzo dużo ciekawych książek :)
      Ja za to na filmach mogę płakać jak bóbr...
      Postaram się jakoś ogarnąć tę serie :D

      Usuń
  3. Podejmuję się wyzwania tylko daj mi troszkę czasu :) tag bardzo fajny i Grey chyba też ma wg mnie najlepszy styl :D
    Harry'ego musisz przeczytać w tym roku i nie rezygnuj po pierwszej części, bo bohaterowie mają tam 11 lat więc są dzieciakami, druga część podobnie, podczas czytania trzeciej się uśmiejesz i troszkę przerazisz (dementory) ;) od czwartej zaczyna się duuużo dziać i broń Boże nie czytaj streszczeń wcześniej ani żadnych spojlerów to książka Cię bardzo zaskoczy. Dalej jest coraz mroczniej :) ach mam ochotę zacząć czytać od nowa :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok, bez pośpiechu :)
      Nooo, Grey tak, takie ładnie zbudowane ciało w garniaku <3
      O matko to ja nie wiem jak ja przejdę przez te pierwsze części :D

      Usuń
  4. Bardzo się cieszę, że zrobiłaś ten tag. :) Nie martw się, pierwsze części HP wcale nie są takie złe, a jeśli przyśniły Ci się te książki to znak, że musisz je przeczytać haha ;). Ja też nie kończę książek, jeśli się z nimi męczę (żółwik!). A co do pisania własnych tekstów - jeśli chcesz pisać, to nie powinnaś się zastanawiać! Trzeba spełniać marzenia ;)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śmieszny sen :D Najbardziej mi się marzy napisanie własnej książki, ale chyba zacznę od opowiadań :)

      Usuń
  5. Okładka "Księgi cmentarnej" również bardzo mi się spodobała. A ja czytam od.. od 6 klasy podstawówki, kiedy to mój brat zachęcił mnie do zapoznania się z serią o Harrym Poterze, którą Ci serdecznie polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie odpowiem na tag. Oznacza to, że będe musiała odpowiedzieć na te same pytania co Ty prawda? Przepraszam za to pytanie, ale rzadko biorę udział w tego typu zabawach.

      Usuń
    2. Tak, te same pytania :)

      Usuń
  6. Moja gitara też się kurzy i nie mam motywacji, aby się za nią wziąć :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie mam cierpliwości, szybko się denerwuję jak mi coś nie wychodzi..

      Usuń
    2. Jak ja lubie gdy ludzie grają na gitarze ;)

      Usuń
    3. Też lubię, dlatego sama chciałabym grać :D

      Usuń
  7. trudne pytania, też zostałam nominowana ;)

    OdpowiedzUsuń